Udgivet 21. Mar 2018

Brancheforeningen SPT skifter navn

Som led i foreningens strategiske arbejde med at styrke branchens synlighed og omdømme skifter brancheforeningen SPT nu navn til Kosmetik- og hygiejnebranchen.

"Vores nye navn er tidssvarende og afspejler, hvordan branchen ser ud i dag. Vores medlemmer står for meget mere end kemi og teknisk kemiske artikler. De leverer sundhed, velvære og hygiejne, og gør hverdagen lettere for forbrugere og samfund hver eneste dag. Derfor er det meget naturligt, at foreningen foretager et navneskifte,” fortæller formand for Kosmetik- og hygiejnebranchen, Karsten Stadsing og tilføjer:

”Navnet er enkelt og let at kommunikere. Det er vigtigt, når vi søger indflydelse på de relevante politiske dagsordener eller skal levere troværdig viden og vejledning til vores medlemmer, forbrugere, medier og beslutningstagere.”

Brancheforeningen blev stiftet tilbage i 1907 under navnet S&P, Sæbe og Parfumefabrikantforeningen og skiftede i 1970 navn til SPT efter fusionen med brancheforeningen for Parfumeri- og Toiletartikler.

”Vi er en forening med mange traditioner og en over 100 år lang historie. Derfor har vi bibeholdt dråberne fra vores gamle logo i en mere opdateret udgave. På den måde tager vi historien, som knytter sig til vores logo, med ind i nutiden og fremtiden,” siger Karsten Stadsing.