Videre til indhold
  • Nyheder
  • Arrangementer
  • Fakta og tal
    • Branchestatistik
    • Analyser og rapporter
    • Viden om
  • Branchens ansvar
    • Dråber til forskel
    • Bagsiden giver handlemuligheder
    • Branchens grønne omstilling
    • Branchens produkter gør en forskel
    • Forbrugernes sikkerhed
  • Om os
    • Om organisationen
    • Vores medlemmer
    • Hvem er vores medlemmer?
    • Det arbejder vi for
    • Sekretariatet
  • Bliv medlem
    • Medlemsfordele
    • Er du klar til Green Deal?
  • Kontakt
  • Log ind
Menu
  • Nyheder
  • Arrangementer
  • Fakta og tal
    • Branchestatistik
    • Analyser og rapporter
    • Viden om
  • Branchens ansvar
    • Dråber til forskel
    • Bagsiden giver handlemuligheder
    • Branchens grønne omstilling
    • Branchens produkter gør en forskel
    • Forbrugernes sikkerhed
  • Om os
    • Om organisationen
    • Vores medlemmer
    • Hvem er vores medlemmer?
    • Det arbejder vi for
    • Sekretariatet
  • Bliv medlem
    • Medlemsfordele
    • Er du klar til Green Deal?
  • Kontakt
  • Log ind

Forbrugerombudsmanden udgiver nye anbefalinger om grøn markedsføring

Forbrugerombudsmanden har offentliggjort nye anbefalinger til markedsføring med udsagn om klima, miljø og bæredygtighed. De nye anbefalinger erstatter Forbrugerombudsmandens kvikguide fra 2021 om miljømarkedsføring.

Målet er at sikre, at markedsføringen er klar, præcis og ikke vildleder forbrugerne, når det kommer til miljømæssige budskaber og grønne påstande.

Anbefalingerne indeholder en opdatering af Forbrugerombudsmandens praksis, herunder emner som ansvar, bæredygtighed og CO2-kompensation. De indeholder desuden relevante oplysninger om ændringen af EU’s UCP-direktiv, der træder i kraft den 27. september 2026, med det formål at bekæmpe vildledende grønne påstande. Derudover præsenteres en række illustrative eksempler på både lovlig og ulovlig brug af grønne udsagn i markedsføringen.

Se de nye anbefalinger her.

Del denne nyhed:

Picture of Kontakt

Kontakt

Christian Ditlev Lund
Kommunikation og Public Affairs
+45 7225 5770
cdl@kosmetikoghygiejne.dk

Andre nyheder

Producentansvar på engangsplast: Deadline for registrering 17. december 2024

Fra 2025 indføres der producentansvar på visse typer af engangsplastprodukter. Det betyder, at engangsplastprodukter skal ...
Læs mere

EU-Kommissionen vil udskyde skovrydningsforordningen

EU-Kommissionen har foreslået at udskyde skovrydningsforordningen (EUDR) med ét år, så store og mellemstore virksomheder ...
Læs mere

Ny rapport fra Miljøstyrelsen om fødevareproteiner i kosmetik: Ingen grund til bekymring

Miljøstyrelsen har den 9. september 2024 offentliggjort en ny rapport med titlen “Kortlægning og risikovurdering ...
Læs mere

Ny seminarrække om marketing: Inspiration, netværk og nye tendenser

Vi er glade for at kunne præsentere en ny seminarrække, der er skræddersyet til dig, ...
Læs mere
Kontakt
  • +45 7225 5770
  • info@kosmetikoghygiejne.dk
  • Børsen, DK-1217, København K
  • CVR 20965428
Linkedin-in
Genveje
  • Bliv medlem
  • Nyheder
  • Arrangementer
  • Kontakt
  • Presse
  • Bliv medlem
  • Nyheder
  • Arrangementer
  • Kontakt
  • Presse
Information
  • Privatlivspolitik
  • Medlemsbetingelser
  • Privatlivspolitik
  • Medlemsbetingelser

© 2024 Kosmetik- og hygiejnebranchen – Designet af Aveo web&marketing

Administrer samtykke til cookies
Vi bruger cookies til at optimere vores websted og vores service.
Funktionsdygtig Altid aktiv
Den tekniske lagring eller adgang er strengt nødvendig med det legitime formål at muliggøre brugen af en specifik tjeneste, som abonnenten eller brugeren udtrykkeligt har anmodet om, eller udelukkende med det formål at overføre en kommunikation via et elektronisk kommunikationsnet.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistikker
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til anonyme statistiske formål. Uden en stævning, frivillig overholdelse fra din internetudbyders side eller yderligere optegnelser fra en tredjepart kan oplysninger, der er gemt eller hentet til dette formål alene, normalt ikke bruges til at identificere dig.
Marketing
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for at oprette brugerprofiler med henblik på at sende reklamer eller for at spore brugeren på et websted eller på tværs af flere websteder med henblik på lignende markedsføringsformål.
Vælg muligheder Manage services Manage {vendor_count} vendors Læs mere om disse formål
Præferencer
{title} {title} {title}